Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal

Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal


2010/08/11

Tort Leu

Rrrrrrrrr..... astazi e ziua unei Leoaice....nu, nu e o fetita mica-mititica, e iubita unui fost coleg de scoala, liceu si conservator (hehe)... Am respectat dorinta tinarului indragostit ;) si am facut un leu  cu un pic de portocaliu(una din culorile preferate ale sarbatoritei).
Inauntru este blat alb,pufos si crema de vanilie cu fructe de padure. Mustatile nu-s de mincat ;))

8 commentaires:

  1. Buna, draga Stefana !Iti admir din "umbra" frumoasele creatii.Felicitari, esti tare priceputa in ceea ce faci !Nu stiu daca poti (si vrei) sa-mi raspunzi si mie la cateva intrebari sau mai bine sa-ti scriu un mail ?

    RépondreEffacer
  2. Multumesc,Nico. Poti pune intrebari aici si daca pot, iti raspund cu placere :)

    RépondreEffacer
  3. Multumes !Trebuie sa fac si eu un tort pt baietelul meu si as vrea sa-l fac cu crema de vanilie (dar nu stiu sa o fac spre rusinea mea).Am vazut ca tu la torturile de copii ( si nu numai )faci o astfel de crema. Crezi ca ma poti ajuta ?Macar in mare, cam ce ingrediente ar trb sa pun. Multumesc din suflet (indiferent de raspuns)

    RépondreEffacer
  4. Pai e o crema clasica, se gaseste si pe net, eu o fac din 4 galbenuse de ou , 100 g zahar, 40 g amidon, 500 ml lapte, esenta de vanilie. Pun laptele pe foc intr-un ceaunas impreuna cu zaharul, separat frec galbenusele cu amidonul(40 de grame sunt 4 linguri cu virf), apoi cind incepe sa se infierbinte laptele adaug cite putin peste amidon,amestecind incontinuu,pina adaug tot laptele.Apoi mut inapoi in ceaunas si tin la foc ff mic amestecind incontinuu pina se ingroasa.Cind s-a ingrosat pun repede ceaunasul intr-o cratita cu apa rece,adaug vanilia si mixez f bine,sa devina o crema fina,parfumata si sa se raceasca. Apoi o amestec cu un pic de frisca batuta( maximum 200 ml, sa nu se schimbe gustul,ci sa devina doar mai aerata crema cu totul) si o lingurita de gelatina hidratata bine in apa si incalzita un pic. Pun si un pic de gelatina din cauza caldurilor,nu vreau sa se tufleasca tortul in clipa in care ies din casa cu el :)

    Atentie mare la oua, sa fie proaspete, poate nu era nevoie sa spun asta insa trebuie avut grija pe timp de vara!

    RépondreEffacer
  5. Stefana , ca deobicei The best
    Sti ca te admir pt ceea ce faci si pt felul in care-ti cresti copii.
    Te pup

    RépondreEffacer
  6. Multumesc,Mirela. Pup Deni-frumoasa.

    RépondreEffacer
  7. Ce tare e leul... sau leoaica... Din ce ai facut tepii, coama? Super! Super! felicitari, Stefana!

    RépondreEffacer
  8. Multumesc,Luminis!! Tepii sunt facuti din aceeasi pasta de zahar portocalie din care am pus pe fatza leului, am adaugat un pic de Wilton galben si maro si am amestecat superficial,ca sa ramina cumva mai multe nuante....am facut un snur lung,din care am rupt bucatele subtiate la un capat,le-am lipit pur si simplu. :)

    RépondreEffacer