Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal

Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal


2009/10/05

Brinza topita de casa

Da...brinza topita de casa....am facut azi,e o minunatie,nu-mi venea sa cred cit de untoasa, elastica in acelasi timp,gustoasa poate fi!
Reteta o aveam  salvata de ceva vreme de pe culinar.ro ,si suna cam asa:

BRANZA TOPITA

1 kg. branza de vaci scursa bine-este vorba de acea brinza proaspata,dulce,de vaci,cea care de obicei se maninca alaturi de mamaliguta si smintina(fac precizarea asta pentru ca am observat ca  e o diferenta  intre  "brinza de vaci" din diferitele zone ale tarii,deci nu e vorba de cas,nici de telemea,nici e vreo brinza sarata)
2 galbenusuri
2 lingurite bicarbonat de sodiu
1 praf de sare
1 pachet de unt (200 g.)
Se amesteca ingredientele.
Se lasa 2-3 ore la odihna,la temperatura camerei-din proprie experienta  insist pe aceasta perioada de odihna,s-a intimplat sa nu am rabdare si sa ratez brinza topita.
Se fierbe amestecul la baie de abur cca. 10-15 min,amestecind des si energic cu o lingura de lemn.
Se toarna in cutiute si se pune la frigider,fara a acoperi cu capacul, in caz contrar condensul format va inmuia brinza prea tare(vorbesc tot din experienta ;)  )

Iar rezultatul arata asa:

Cutia ovala e cu brinza topita simpla ,si mi-au iesit trei cutiute dreptunghiulare pe care le-am  umplut cu brinza topita amestecata cu verdeata uscata... e delicioasa,sanatoasa,buna pentru copii..sunt foarte incintata!

Pentru a fi mai usor tartinabila,   se pot adauga o lingura-doua de smintina la sfirsit in brinza topita .

20 commentaires:

  1. Intrebare: da' branza aia in cat timp se intareste? :D Ca eu am facut ieri si inca se mai plimba catinel in caserola... :D

    RépondreEffacer
  2. wow...mie mi s-a intarit imediat in frigider.... poate era brinza prea moale,in reteta scrie ca trebuie scursa bine,inca dupa gustul meu mergea un pic mai moale brinza...Imi pare rau,eu am urmat intocmai reteta si am fost f multumita de rezultat :(

    RépondreEffacer
  3. No bun, inseamna c-am ratat-o :))
    Gustul e ok, da' de mancat cu lingurita; desi am scurs si eu branza... NU-i bai, data viitoare speram ca iese :)

    RépondreEffacer
  4. La "odihna" (cele 2-3 ore) se tine in frigider sau nu?

    RépondreEffacer
  5. Eu am lasat la temperatura camerei,anonim.

    RépondreEffacer
  6. Salut! folosesti branza telemea de vaca sau cas de vaca? La noi branza-i sarata casul nu . multumesc!

    RépondreEffacer
  7. Folosesc brinza proaspata de vaca,aceea care se obtine dupa ce se "prinde" laptele si se alege brinza....e acea brinza care se maninca impreuna cu smintina,e greu sa explic altfel,presupun ca esti din vestul tarii,am avut aceeasi discutie cu cineva de la Arad care tot asa folosea termeni diferiti, eu fiind din Iasi :) Sper ca am reusit sa explic bine,deci e cumva vorba de brinza proaspata,oarecum dulce :)
    Ah,si e foarte important sa se respecte timpul de "odihna" de macar doua ore la temperatura camerei dupa ce amesteci toate ingredientele...Eu m-am grabit odata si am ratat brinza topita.De asemenea,dupa ce o pui in cutie sa nu pui capacul imediat,caci se face condens si nu se mai intareste brinza!

    Spor la treaba si succes!

    RépondreEffacer
  8. Clar e casul nostru din Ardeal. Merci de lamuriri ...am facut-o ieri cu busuioc uscat si e un deliciu.

    RépondreEffacer
  9. Ador orice fel de branza si ma tenteaza mult reteta asta de branzica topita.Revin cu impresii, Stefy!

    RépondreEffacer
  10. La noi in Ardeal branza aceea nu se numeste scoaca ?

    RépondreEffacer
  11. si eu sunt tot din Ardeal, si e vorba chiar de branza care se numeste scoaca!

    RépondreEffacer
  12. Am copiat-o. Va spun eu cum a iesit.

    RépondreEffacer
  13. voi incerca si eu aceasta reteta

    RépondreEffacer
  14. bicarbonatul se stinge in otet sau lamaie inainte de a pune la branzica?
    primele doua dati cand am facut mi-a iesit, acum ultimele doua dati mi s-a taiat branzica pe foc. oare de ce?

    RépondreEffacer
  15. Bicarbonatul se presara pur si simplu peste brinza impreuna cu celelalte ingrediente, nu se stinge cu nimic inainte. Se amesteca totul si se lasa sa se odihneasca.
    In legatura cu taiatul, cred totusi ca raspunsul e la tine, gindeste-te ce ai facut diferit primele doua dati fata de ultimele doua dati. Eu nu am de unde sa ghicesc... :)

    RépondreEffacer
  16. In Ardeal i se mai spune, samachisa ( zamatisa)

    RépondreEffacer
  17. Eu am facut branza acum 3 ore, de vreo 2 ore sta la frigider, fara capac, si ... e la fel de moale. Branza a fost foarte bine scursa. Oare o sa se intareasca?

    RépondreEffacer
  18. Ceva e gresit la reteta. Eu am facut si nu s-a intarit. Cred ca timpul de 10 - 15 min pe baie de abur

    RépondreEffacer
  19. Hi, I think yyour website might be having browser cmpatibility issues.
    When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it
    has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, great blog!
    kuliah bisnis terbaik di indonesia

    RépondreEffacer