Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal

Gâteaux uniques à Montreal / Unique cakes in Montreal


2009/10/13

"Bufet suedezo-romanesc"


Inainte de a face gratare,la ziua Mariei am pus pe masa baghetute crocante  ,zacusca cu ciuperci(productie proprie),peste pane,choux-uri umplute cu pate de pui,rulada de cascaval , platourile cu preparate( a caror poveste e una lunga :D ) ,purcelusi din aluat de placinte (umpluti cu brinza topita de casa si cubulete de sunca de pui) si  salata mea de dovlecei.
Si pentru ca tot am fost rugata sa repet reteta de salata de dovlecei si "dumneaei" iarasi a avut un succes nebun(au fost doua boluri pline care au fost golite intr-un sfert de ora) va zic reteta-care mie mi se pare asa de simpla ....dar rezultatul e  surprinzator ,delicios:
Se iau citiva dovlecei(eu fac cel putin trei odata,pentru ca ei scad mult la gatit),se rad pe razatoarea mare,se scurg bine de lichid(se string in pumn ca si merele rase pentru placinta) si se pun la calit intr-o oala de tuci fara nici un adaos de ulei- se calesc bine-bine cu un praf de sare(pentru cine vrea se poate pune delikat insa na...E-uri,chestii,trestii...) se calesc mai intii la foc mic,apoi mai mare,amestecind din cind in cind,pina dispare tot lichidul-va arata ca un piure galben-verzui molcut.Cind  se duce tot lichidul,dam cratita deoparte si ne apucam de maioneza.Eu o fac de obicei din doua galbenusuri(galbenuse? unde-i DEX-ul...) fierte si unul crud, jumatate de lingurita de mustar si  o ceasca de ulei,amestecind frenetic cu mixerul in toate directiile :)).Cind e gata maioneza,se zdrobesc in ea citiva catei de usturoi-2-3 maximum,altfel salata devine prea usturoiata si   nu mai are nici un farmec.Apoi...pasul decisiv.....se toarna piureul de dovlecei in castronul cu maioneza,amestecind,amestecind,amestecind,vorba lui Petrisor din vremurile apuse.Rezultatul e super-mega-ultra delicios,fara cuvinte. Si e si foaaaaarte complicat :P Cu salata asta imi impresionez de fiecare data musafirii, si de fiecare data imi vine sa rid,cum ceva atit de simplu si banal poate fi atit de gustos si apreciat.Deci...incercati cu incredere si salatica asta ;)

Purcelusii i-am facut ff usor: am facut un aluat fain de placinte,cu doua pachetele de drojdie,vreun kil si ceva de faina, o cana de lapte,niste unt,3 oua(sa fie cit mai gustos si pufos).Am lasat sa creasca bine-bine,apoi am luat cam jumatate din aluat si am intins o foaie nu prea subtire(avea vreo juma' de cm),am decupat cercuri mai mari(cam 10 cm diametrul) si cercuri mici,cu un capac de sticla.Am decupat cu cutitul si triunghiuri.Am luat cite un cerc din acela in palma,l-am mai intins cu degetele,am pus in mijloc o lingura generoasa de amestec de brinza topita cu pesmet si cubulete de sunca de pui,am umezit marginea cercului cu putina apa si am strins ca o bocceluta,am intors"placintuta" si am aplatizat-o in palma.am umezit ritul purcelusului cu un pic de apa si l-am lipit de cap,am apasat virful cutitului de doua ori ca sa para niste nari pe rit si am lipit tot cu un pic de apa si urechile(triunghiurile).Am mai aplicat ochii,facuti din bucatele de masline,am umplut o tava(acoperita cu hirtie de copt) cu vreo noua porcusori,am mai lasat sa creasca,apoi am uns cu ou si am dat la cuptor.In unele locuri a mai iesit brinza topita,poate mergea mai mult pesmet,insa au avut succes mare si "dumnealor".
Purcelusii se pot umple cu orice,cu cas, umplutura de carne,ciupercute sau varza...orice :)

3 commentaires:

  1. Ehe, ce bine ca am de unde ma inspira!
    Pot sa zic ca torturile arata....n-am cuvinte.
    Ma indoiesc ca asa ceva ar putea iesi din mainile mele, dar pentru bufetul suedez voi "fura" ceva idei

    RépondreEffacer
  2. Ma bucur tare,Madi!sa stii ca acum jumatate de an m-a lovit pasiunea cu torturile,am stat si am invatat,am adunat informatii si....am indraznit :) Nu e mare filosofie,oricine cu un pic de talent si ambitie se poate juca in felul asta ;)

    RépondreEffacer
  3. Desi nu ma consider nici pe departe un mic geniu gastronomic,imi place sa incerc uneori idei noi si acesti purcelusi arata formidabil.O sa iti urmaresc de acum blog-ul si sper sa ne mai scrii retete usoare si super gustoase...

    RépondreEffacer